دانستنی‌های کودک | چه‌کاره شویم تا بتوانیم با حیوانات دوست بمانیم؟
  • کد مطالب: ۱۴۱۷۹۵
  • /
  • ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۴

دانستنی‌های کودک | چه‌کاره شویم تا بتوانیم با حیوانات دوست بمانیم؟

مهربانی با حیوانات و ظلم‌نکردن به آن‌ها از کارهایی است که در همه‌ی فرهنگ‌ها و قوم‌ها و مذاهب‌ به آن تأکید شده است.

ریحانه صادقی - مهربانی با حیوانات و ظلم‌نکردن به آن‌ها از کارهایی است که در همه‌ی فرهنگ‌ها و قوم‌ها و مذاهب‌ به آن تأکید شده است. می‌شود گفت این یکی از وظایف ما انسان‌هاست که با موجودات زنده‌ی دیگری که ساکن کره‌ی زمین هستند مهربان باشیم.

امروز می‌خواهیم ببینیم آیا راهی هست که وقتی بزرگ شدیم و شغل‌های رؤیایی‌مان را داشتیم هم بتوانیم به این وظیفه عمل کنیم. آیا راهی به‌جز دامپزشک شدن هم برای کمک به حیوانات وجود دارد؟ بله، حتی در شغل‌هایی که فکرش را نمی‌کنید هم می‌شود به حیوانات کمک کرد!

 

سرآشپز

عاشق غذا خوردن هستید؟ عاشق غذا پختن چطور؟ خب، اگر هم عاشق غذا پختن هستید هم عاشق حیوانات، پس می‌توانید با گیاهان و سبزیجات خوراک‌های خیلی خوشمزه بپزید. با این کار، نه‌تنها حیوانات زیادی را از کشته شدن نجات داده‌ بلکه کمک بزرگی هم به محیط زیست کرده‌اید.

شاید هیچ‌وقت نشود گوشت را به‌طور کلی از آشپزی حذف کرد، اما می‌شود مقدارش را خیلی‌خیلی کم کرد. در طول تاریخ، حیوان‌ها هیچ‌وقت به اندازه‌ی امروز برای تأمین غذای انسان‌ها کشته نمی‌شدند!

 

طراح لباس

آیا می‌دانستید می‌توانید لباس‌هایی خیلی زیبا و موقر تولید و عشقتان به دنیای حیوانات را هم حفظ کنید؟ طراحان مد، تولیدکنندگان لباس و کیف و کفش (و هر چیزی که پوشیدنی است) به‌راحتی می‌توانند به طبیعت کمک کنند.

برای نمونه، این افراد کسانی هستند که به جریان‌های مد شکل می‌دهند. پس آن‌ها می‌توانند با «نه» گفتن به استفاده از محصولاتی مانند چرم، پشم، پوست یا خز، از کشته شدن حیوانات جلوگیری کنند.

بی‌رحمی به‌هیچ‌وجه ویژگی اخلاقی خوبی نیست و هیچ موجود زنده‌ای نباید برای مد و لباس آزار ببیند!

 

نویسنده

به عنوان یک نویسنده، ابزار این را خواهید داشت که پیام «مهر به حیوانات» را به گوش همه مخاطبانتان برسانید.

برای نمونه، نویسنده‌ی کتابی به اسم «سلام مورچه‌کوچولو» در کتابی که برای بچه‌ها (و البته پدرها و مادرها) نوشته، سعی کرده است به همه بگوید مورچه‌های کوچولو با اینکه حشره‌ هستند، دلشان می‌خواهد با آن‌ها با احترام و محبت رفتار شود، نه اینکه بدون هیچ دلیلی زیر پا له شوند!

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.